Ki van itt?

Oldalainkat 23 vendég és 0 tag böngészi

  Matematikai
  Oktató
  Program


GyIK

( Gyakran ismételt kérdések )

 

Telepítéssel kapcsolatos kérdések

Használattal kapcsolatos kélrdések

Regisztrációs kérdések

Egyebek

 

Telepítéssel kapcsolatos kérdések

  1. Milyen számítógépen működik a program?

    A kérdés tulajdonképpen nem a számítógép gép fajtájától, hanem az általa használt operációs rendszertől függ. A program használható minden Microsoft Windows 32 bites (másképpen minden Windows XP) és annál újabb operrációs rendszeren. Ha nem ilyen rendszere van (például valamelyik Linux), akkor sem kell lemondania a program használatáról. Ezeken a rendszereken léteznek Windows  emulátor programok (Wine, VmWare, ...), melyeken tudja futtani ezt a programot.

     
  2. A telepítő rendben (hibajelzés nélkül) lefutott, de nem találom a telepített programot. Nincs a Start menüben, sem a telepítő által jelzett könyvtárban!

    A jelenséget az okozza, hogy a telepítést végző felhasználónak nincs joga programot telepíteni, hibajelzés nélkül lefut a telepítő, de a rendszer nem engedi írni a file-okat. A javítás nagyon egyzserű, telepítési joggal rendelkező felhasználónak kell elvégezni a telepítést.

     
  3. Lehet-e egy számítógépen egyszerre használni a MOP és MOP2 programokat

    Természetesen lehet, csak különböző könyvtárba kell őket telepíteni. A programok a mop és mop2 könyvtárakat ajánlják fel telepítéskor erre a célra, ha nem változtatjuk meg, akkor menni fog a dolog. Jó tudni azt is, hogy a programok nem telepítenek összetevőket a saját könyvtárukon kívül, így nem "szemetelik" tele a windows könyvtárat sem.

     
  4. Megsérült a telepítésem, a program maga megy, de a műveleteknél hibát jelez. Ugyanakkor nem frissül, mert a legfrissebb verzió van telepítve. Mit lehet tenni?

    Ha megsérül a telepítés, akkor egy kézi frissítést kell eszközölni. Ehhez az kell, hogy mikor kilépnénk a programból, előtte le kell nyomni a két SHIFT billentyű valamelyikét és végig nyomva kell tartani a kilépés alatt. Ekkor a frissítő program úgy érzékeli, hogy egy 0.00.00.00-s verziójú programunk van, amit frissíteni kell.


  5. A frissítés során a víruskeresőm  vírust jelez, mit tegyek?

    A program a frissítés során a régi file-okat felülírja az újakkal, ezt érzi a víruskereső illegális tevékenységnek, azaz vírust jelez. Állítsuk be úgy a rendszert, hogy ezt megengedje, ne akadályozza!


  6. Az előző pontot sajnos csak későn olvastam el, így a frissítés során törlődött az exe file (víruskereső törölte), nem indul a program. Most mit tegyek?

    Ekkor a letöltésről töltsük le a zip verziót és bontsuk ki csak simán az eredeti helyén. Első futás alkalmával (vagy a 4. pontnál leírt módon provokálva) frissíteni fogja magát a legfrissebre. Persze a víruuskeresőt beszéljük rá arra, hogy engedje.


Ugrás a lap tetejére

 


Használattal kapcsolatos kérdések

  1. Nem lehet kilépni a programből, mindenféle üzeneteket küld.

    Ez azt jelenti, hogy a saját könyvtárához nincs elég joga a felhasználónak. Mit lehet tenni? Először is ez nem hiba, nincs semmi gond sem. Ha ezt meg akarjuk szüntetni, akkor kérjünk a számítógép adminisztrátorától ehhez a könyvtárhoz írási jogot.

     
  2. Kilépéskor a program közli, hogy nem tudja menti a mop.ini file-t. Mi a teendő?

    Ez azt jelenti, hogy a működését befolyásoló adatokat nem tudja visszaírni a lemezre, mert az írásvédett. E miatt a következő induláskor ismét az eredeti beállításokkal indul. Mit lehet tenni? Először is ez nem hiba, nincs semmi gond sem. Ha ezt meg akarjuk szüntetni, akkor kérjünk a számítógép adminisztrátorától ehhez a file-hoz írási jogot.

     
  3. A tanítványaim e-mail-ben küldik az otthoni munkájukat. Honnan tudom biztosan, hogy előtte nem változtatták meg a file-t, ami a munkájukat tartalmazzaL

    Ha biztosak akarunk lennei abban, hogy a levél a programtól érkezett, akkor a levelezőben kérjük le a teljes levelet, ami tartalmazza a levél technikai információit is. Ez a következő módon tehetjük meg:
    - Thunderbird: Nyissuk meg a levelet, majd a Nézet / Üzenet forrása vagy a CTRL+U lenyomásával
    - GMail: Nyissuk meg a levelet és a menüből válasszuk az "Eredeti megjelenítése" pontot.
    A technikai információk között keressük meg azt a sort, ami úgy kezdődik: "User-Agent: ". Ezután a következő szöveg áll, ha a MOP2 proggram küldte a léevelet: "MOP2 Mailer v1.00". Idővel az 1.00 szám változhat (fejlesztés esetén), de az ellőtte levő szöveg változatlan marad. Amennyiben nem ez áll ott, akkor egy másik program "segítségét" vették igénybe a diákok .
    Ha a diákok ezt a szöveget is tudják hamisítani, akkor meg...  már tudnak annyit matematikából
     

Ugrás a lap tetejére

 


Regisztrációs kérdések

  1. Nincs NET elérés azon a gépen, amelyiken a MOP2 programot használom. Hogyan fog frissülni?

    A NET-ről töltse le a legfrissebb mop2_setup.exe programot és másolja át a gépére. Ott először a régi telepítést uninstallálja, a beállításai és a regisztrációs file-ja (ha van) érintetlenül a könyvtárban fog maradni. Most telepítse a legfrissebb verziót ebbe a könyvtárba.

     
  2. Nem tudom a Guard.key file-t a program mellé másolni, nem engedi az operációs  rendszer.

    Ezt a hibát az okozza, hogy nincs írási joga aerre a könyvtárra. A megoldás is ez, azaz az, hogy írási jogot kell adni erre a könyvtárra.Ennek a mikéntje függ attól, hogy milyen operációs rendszert használ. A megoldásért forduljon a számítógép rendszergazdájához. Erre a miatt is szükség van, hogy a program el tudja végezni a frissítését..

     
  3. Lejárt a regisztrációs időtartamom, de hosszabítani szeretnék. Mi a teendő?

    Az újabb regisztrációs díj befizetése, majd a guard.key file elküldése. A díjnak megfelelően módosítani fogunk az érvényességi időn, majd ezt a file-t visszaküldjük és már is mehet a munka.

     
  4. Egy másik könyvtárba másoltam a programot, mert ott szeretném használni. Viszont innentől ismét regisztrálatlannak jelzi magát. Mit tegyek?

    A regisztrációs védelem a telepítési könyvtárra vonatkozik. A következőt kell ekkor tenni: a program (MOP2.exe) mellett van most egy új sendme.key file és a régi guard.key file. Mind a kettőt el kell küldeni nekünk, és amennyiben tényleg csak ez a hiba, orvosoljuk, azaz egy új guard.key file-t készítünk.

     
  5. Új számítógépet szeretnék vásárolni és ott használni a továbbiakban a programot. Mi a teendő?

    A probléma orvosolható, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk!
     

Ugrás a lap tetejére

 


Egyebek

  1. Van-e lehetőség arra, hogy gyermekem hangja is hallható legyen a programban?

    Igen, van. Készítsen wav file-okat, ami a megfelelő mondatokat (üdvözlő, dicsérő,...) szöveget tartalmazza és küldje el nekünk. Amennyiben a mi tetszésünket is elnyeri, akkor a következő frissítés már tartalmazza őket.

     
  2. Ötletem lenne, hogy mit tudjon még a program.

    Szívesen fogadunk bármilyen ötletet a további fejlesztéshez. Küldje el nekünk az ötletét.

     
  3. Hibát találtam a programban.

    Amennyire lehet, teszteljük a programunkat, de nincs hibátlan program. Amennyiben bármi elírást, hibát, működdési rendellenességet tapasztal, kérjük írja meg nekünk a hiba fellépésének körülményeit, helyét. Köszönjük.
     

Ugrás a lap tetejére

 

 


Joomla template: szsnjm-001 (c) Eszesen KFT. 2011/2016
www.eszesen2010.hu